2024 Hanne Broch

Hanne Broch

udstiller januar-juni 2024

Hanne Brochs maleriudstilling på Uldum Mølle

Maleriudstillingen på Uldum Mølle – udstilleren er denne gang Hanne Broch fra Uldum, som det meste af livet har malet. At bruge mine hænder og være kreativ, har altid været en del af mit liv. Som barn tegnede jeg og senere blev det til maleri med akrylfarver, akvarel, tegninger med farveblyanter og collager med små papirstykker, udtaler Hanne Broch.

Jeg er selvlært udi malerkunsten – dog med en række kurser af kortere og længere varighed. Det er legen med farver og deres samspil, der i høj grad interesserer mig. Motiverne er oftest genkendelige, i større eller mindre grad, i form af sten, natur og mennesker, fortsætter kunstneren.

Baggrunden for udstillingen på møllen er et samarbejde mellem Tørring-Uldum Kunstforening og Uldum Mølle som siden 2016 har sørget for skiftende udstillinger. Det bliver denne gang udstilling nummer 12, så vi er vældig godt tilfredse med de muligheder som møllen giver, udtaler formanden for kunstforeningen Thyge Risvig. Hver udstilling bliver set af et par tusinde i løbet af perioden.

Uldum Mølle ligger på Skolegade 25 i Uldum.

Udstillingen kan ses til og med juni måned.

Hanne Broch

Fernisering af maleriudstilling på Uldum Mølle

Fredag d. 8. marts kl. 14-16 2024

Fredag d. 8. marts 2024 kl. 14-16 blev der holdt fernisering af

Hanne Brochs maleriudstilling

på Uldum Mølle.

Til ferniseringen var der mulighed for at kigge nærmere på malerierne og møde udstilleren samt Tørring-Uldum Kunstforening.

unsplash