Påskeudstilling 2024

Tørring-Uldum Kunstforenings

Påskeudstilling 2024

Fernisering søndag d. 24. marts

Udstillingen var åben fra skærtorsdag d. 28. marts til og med mandag d. 1. april.

Rasmus Lyberth

Billedkunst

Rasmus Lyberth er mest kendt for sin musik, men nu har du mulighed for at opleve ham som billedkunstner. I takt med at han har skåret ned for de helt store koncerter er der blevet mere tid til billedkunsten, hvor han hele tiden prøver at udvikle sig og blive bedre. Billederne og historierne kommer til ham. Det kan være i form af folk, han ser på gaden eller nogle flotte farver.

Tine Halkjær

Billedkunst

Tine Halkjær er bosat i Løsning og er selvlært billedkunstner. Akvarel og flydende blæk er hendes fortrukne medie. I dag maler hun ofte egne fortolkninger af kendte og ukendte personer, som regel kvindeportrætter. Inspirationen kommer fra menneskene omkring hende, og de skiftende årstider er nogle af de største inspirationskilder. At skabe forskellige stemninger og udtryk i et portræt og samtidig fortælle en historie. Det er det hun brænder for.

Tina Halkjær fik i 2023 tildelt prisen, Årets kunstværk, af Tørring-Uldums Kunstforening.

Hanna Brage Michelsen

Billedkunst

Hanna er født i 1957. Hun er autodidakt, og har tegnet og malet hele sit liv. Kommer fra en kreativ opvækst, hvor hendes far tegnede og fortalte historier.

På Ørbæklund i Brande startede hun en halvårlig skole op, hvor kursisterne fik farvelære og indblik i forskellige teknikker. Det sluttede af med en udstilling på Pakhuset i Brande.

I dag er hendes fortrukne virkemidler lærred og akryl, samt tegning med bl.a. tusch, akvarel, blæk og oliekridt. I 2023 malede hun Brande-maleriet, der blev solgt på auktion og pengene gik til street art.

Kurt Ejvind Nielsen

Billedkunst

Kurt Ejvind Nielsen udforsker og eksperimenterer med maleriet, med farven og kniven/spartlen, med tegningen på papiret, med oliekridt og kul. Udover at male og tegne på forskellige materialer finder han motiverne på sin vej gennem livet.

Kurts værker fortæller historier. Motiverne henter han i verden omkring sig. Erindringen rummer mange historier, og han fortolker dem, så de får en almen interesse. Det er ofte enkeltstående billeder, men kan også indgå i en serie og læses som en helhed.

Lotte Overgaard

Keramik

Lotte Overgaard har altid lavet mange kreative ting, men siden 2017 har keramikken fået overtaget. Hun nyder at gå i naturen og blive fascineret af de helt unikke former og skønne farver der omgiver os.

Vi stod klar med

maling og pensel

Skærtorsdag d. 28. marts mellem kl. 14-16 kunne de fremmødte på Tørring-Uldum Kunstforenings Påskeudstilling male på lærred med akrylmaling.

Else Fredlev stod til rådighed med hjælp.

Der var også materialer, som kunne bruges til at fremstille et collagebillede.

Tørring-Uldum Kunstforening

Vi siger tak for en veloverstået udstilling og til alle som deltog.

unsplash