påskeudstilling 2023

Påskeudstilling 2023

Keramiker Ginette Wien.

Uddannet på designskolen i Kolding med afgang i 1985.

Derefter 1 års ophold med Statsstipendium på College Of Applied Arts i Cairo i Egypten.

Modtaget div. Legater.

Siden udstillet på gallerier og museer rundt omkring i landet og udført mere end 30 udsmykninger.

Fast leverandør til Louisiana i Humlebæk og ARoS i Århus butik.

Ginette Wien www.ginettewien.dk - 24 65 73 99

Maja-Sofie Dahl.

Uddannet illustrator fra seminariet for formgivning Nykøbing Falster 2003.

Illustrator, billedkunstner, musiker og daglig leder og underviser på Middelfart billedskole.

Underviser i billedkunst: Skanderborg kulturskole. Den kreative skole Silkeborg .

Kunstudstilling Cozy Ketchup, Hellerup. Soloudstilling Sofiekælderen , København. Bog-illustrator for Red barnet, Norge, Sverige og Danmark: Illustrationer til ”Barnets mindebog”, til børn der har mistet. Soloudstilling Galleriet 1. TH, Kbh - Galleri Lisse Bruun, Store Kongensgade Kbh. - Jutlander Bank og VUC kunstforening, Fredericia.

Tegner og maler for forfatteren Rune T. Kidde: Udgivelse af bogen ”Nuveller” samt ”Den store Rune T. Kidde bog”, udkom 2018. 2022 Kulturministeriets pulje til kunstneriske sommeraktiviteter. Soloudstilling og åbent værksted på øen Endelave.

Billedkunstner Lena Smirnova.

Lena Smirnova en autodidakt kunstner født med en blyant i hånden i Rusland. Hun er uddannet civilingeniør på universitet i Moskva, hvor hun fik en reel chance for en kunstnerisk udfoldelse, da hun tegnede for en studenteravis, kreerede kostumer til studenterrevy og gik indimellem til eksamener i matematik og kvantefysik. Hun tegnede sig let gennem phd-studiet i maskinteknik, og underviste efterfølgende på universiteter i Rusland og Danmark. Undervisningen gav rig mulighed for at afbilde, skitsere og tegne på alle mulige overflader med mange forskellige redskaber.

Lena Smirnova har malet på fuld tid i sidste 14 år, og hendes malerier er overraskende. I serien ”Realisme noir” maler hun stilleben, hvor objekter er sammensat på en uventet og humoristisk måde. Natur- og miljøbeskyttelse er hendes anden hjertesag. Maleriet fra serien ”My planet” fik pris i kunstkonkurrencen ”Inspiring Climate Action Through Art” (UK, London) i 2020. Serien bananer er udsprunget af fascination af haute couture men kan også have politiske budskaber. Hvert af hendes billedværker provokerer, forundrer, indeholder en lille gåde og en besked.

Som Lena siger ”Jeg tager min kunst alvorligt, men jeg ikke tager mig alvorligt i kunst. Hvis man trækker på smilebåndet ved at se mine malerier, så er jeg glad. Et smil mere i den her verden. Tak!”

Lenas værker findes hos kunstsamlere i 17 lander, og hun er repræsenteret af 2 kunstgallerier i Danmark og 2 internationale online gallerier.

Peter Chris

Kunstmaler – Digter – Musikant

Arbejder med maleri, akvarel, tegning, digte og musik.

Uddannet lærer og billedkunstner. Har undervist i kunst, musik og lyrik siden 1976. Har udstillet i gallerier og kunstforeninger siden 1968. Optrådt som musiker siden 1964. Udgivet flere digtsamlinger og børnebøger. Udgivet flere CD´er og nodehæfter med folkemusik.

Kunst

Arbejder som kunstmaler og har eget galleri i Middelfart. Maleriet er figurativt og ekspressivt, og motiverne varierer fra danske landskaber til indtryk fra rejser i tropiske lande, og fra portræt og model til musiske kompositioner. Se mere på:  www.peterchris.dk

Har fast udstilling i Galleri Chris, Assensvej 21, Middelfart.

Galleri Chris har åbent hver torsdag kl. 11 – 17.

• Og andre dage efter aftale tlf. 20 65 92 38

Galleri Chris